SnowSport.pl

Narty i akcesoria, deski snowboardowe, buty narckarskie i kaski oraz zestawy na każde warunki dla narciarzy i snowboardzistów.

Jesteśmy najstarszym sklepem narciarskim online w kraju!

Tylko u nas profesjonalna pomoc w doborze sprzętu dla Ciebie i Twoich dzieci.

Liczne konkursy z nagrodami od naszych największych partnerów jak marki K2 Ski, K2 Snowboarding, Head, Salomon, Atomic, Fischer czy Volkl lub Burton oraz Dakine. przejdź do sklepu

Trening narciarski na siłowni przed nowym sezonem - Blog SnowSport.pl
7444
post-template-default,single,single-post,postid-7444,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.2.1,side_area_slide_with_content,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Trening narciarski na siłowni przed nowym sezonem

trening narciarski na siłowni

Trening narciarski na siłowni przed nowym sezonem

Już niebawem sezon narciarski rozpocznie się na dobre. To oznacza, że lada moment miłośnicy zimowego szaleństwa zaczną szykować swój sprzęt do nadchodzących podróży. Tutaj jednak pojawia się pytanie – czy sami narciarze są gotowi na początek sezonu? Jeżeli ktoś przespał cały okres przygotowawczy, najwyższa pora się obudzić i zadbać o swoją formę! Obecnie pogoda nie sprzyja ćwiczeniu na dworze, dlatego dobrym rozwiązaniem może być trening narciarski na siłowni. Co istotne, taki trening wpłynie pozytywnie nie tylko na narciarskie osiągi, ale także na ogólny stan zdrowia.

Dlaczego trening narciarski na siłowni może być tak istotny?

Narciarstwo to sport uprawiany przez różnych ludzi. Kochają go zarówno zapaleni sportowcy, jak i osoby stroniące od innych aktywności fizycznych. I to właśnie tutaj pojawia się pewien problem. Trzeba mieć bowiem świadomość tego, że jazda na nartach jest wymagającą dyscypliną sportu. Koordynacja ruchowa i ogólna sprawność fizyczna mają w tym przypadku ogromne znaczenie. Dlatego osoby nieuprawiające żadnego sportu znajdują się w gorszej sytuacji niż ludzie aktywni. Niestety, brak przygotowania przedsezonowego wpływa większe ryzyko doznania urazów i różnorakich kontuzji. Jednakże dobry trening narciarski na siłowni pozwoli stosunkowo szybko nadgonić wszelkie braki w formie. W przeciwnym wypadku pierwsza wizyta na stoku może okazać się bolesnym (dosłownie!) rozczarowaniem.

trening narciarski na siłowni – ćwiczenia aerobowe

Co jednak mają zrobić osoby, które regularnie uprawiają sport? Czy w ich przypadku taki trening też jest konieczny? Oczywiście, że tak! No, może nie konieczny, ale z pewnością bardzo wskazany. Warto pamiętać o tym, że jazda na nartach angażuje inne partie mięśniowe niż np. bieganie czy jazda na rowerze. Z tego względu należy tak zaplanować treningi, aby szczególnie skupić się na wzmocnieniu mięśni i ścięgien wykorzystywanych na stoku.

 

Jakie ćwiczenia powinien obejmować trening narciarski na siłowni?

Trudno jest jednoznacznie wskazać najlepszy rodzaj treningu w przypadku narciarzy. Tak naprawdę zarówno ćwiczenia siłowe, jak i stabilizacyjne oraz aerobowe zapewniają sportowcom wiele korzyści. Dlatego trening narciarski na siłowni powinien łączyć w sobie ćwiczenia różnego typu!

trening narciarski na siłowni

Przejdźmy zatem do przykładowego harmonogramu, który pozwoli przygotować się do nadchodzącego sezonu zimowego:

  • Ćwiczenia aerobowe – bieganie na bieżni, jazda na rowerku stacjonarnym lub orbitreku przez co najmniej 30-40 minut. Osoby bardziej zaawansowane mogą postawić na trening interwałowy.
  • Trening siłowy – przysiady z kettlem (mięśnie nóg), podciąganie australijskie (mięśnie pleców), wyciskanie sztangielek w siadzie (mięśnie ramion i barków), brzuszki na piłce (mięśnie brzucha). Oczywiście są to tylko przykładowe ćwiczenia i każde z nich ma co najmniej kilka zamienników. Dlatego warto eksperymentować z różnymi wariantami treningu siłowego (np. TRX, Crossfit itd.).
  • Ćwiczenia stabilizacyjne – deska przodem i bokiem (mięśnie brzucha), rozciąganie (dotyczy wszystkich partii), a także ogólnorozwojowy trening balansu na półpiłce BOSU lub trickboardzie.

trening narciarski na siłowni – ćwiczenia siłowe

Na zakończenie przypominamy, że każdy, nawet najlżejszy trening będzie lepszy niż zupełny brak ruchu. Dlatego zachęcamy wszystkich narciarzy do zadbania o swoje ciało przed pierwszą wizytą na stoku! A gdy już tam będziecie, nie zapomnijcie o rozgrzewce… 😉

1Komentarz
  • Igor

    18 grudnia 2019 w 12:05 Odpowiedz

    no tak, nogi trzeba wzmacniać wcześniej, bo zawsze po pierwszym szusowaniu mam takie zakwasy, że nie mogę na nogach ustać 🙁

Skomentuj