SnowSport.pl

Narty i akcesoria, deski snowboardowe, buty narckarskie i kaski oraz zestawy na każde warunki dla narciarzy i snowboardzistów.

Jesteśmy najstarszym sklepem narciarskim online w kraju!

Tylko u nas profesjonalna pomoc w doborze sprzętu dla Ciebie i Twoich dzieci.

Liczne konkursy z nagrodami od naszych największych partnerów jak marki K2 Ski, K2 Snowboarding, Head, Salomon, Atomic, Fischer czy Volkl lub Burton oraz Dakine. przejdź do sklepu

Dobór sprzętu snowboardowego, narciarskiego - Blog SnowSport.pl
288
archive,category,category-dobor-sprzetu-snowboard-narty,category-288,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.2.1,side_area_slide_with_content,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Dobór sprzętu snowboard narty

Jak wybrać narty skiturowe? - poradnik

Jak wybrać narty skiturowe? – poradnik

Jak wybrać narty skiturowe? – to pytanie często pojawia się zwłaszcza pośród tych mniej doświadczonych narciarzy, którzy zdecydowali przesiąść się ze zjazdówek, bądź biegówek by rozpocząć zupełnie nową przygodę ku poczuciu wolności z dwoma deskami… Tutaj szczególnie liczy się nasza forma aktywności – touring, bądz freeride – względem takich parametrów jak długość, szerokość, promień skrętu, czy sztywność. Jaki zatem dobrać sprzęt do naszych potrzeb tak by w pełnie być z niego zadowolonym? W naszym poradniku szczegółowo podpowiadamy jak zrobić to właściwie.

Jak wybrać narty skiturowe? - poradnik

Jakie jest nasze podeście do skituru?

Jak wybrać narty skiturowe?
Jak wybrać narty skiturowe? – poradnik

Przy doborze nart skiturowych musimy brać wiele parametrów i czynników. Należy zwrócić uwagę na szerokość, ciężar, ale przede wszystkim na nasze patrzenie na ten odmianę zimowej aktywności. Ważne jest tutaj to, czy wolimy szybsze podejścia i kolejno zjazdy z wysoką prędkością, czy bliżej nam jednak do freeridowych poczynań? Czy targetujemy się na samym skituringu, czy potrzebujemy sprzętu, który poradzi sobie również dobrze na stoku? To bardzo ważne pytania, na które musimy znać odpowiedź by dobrać odpowiedni sprzęt.

Jakiej długości narty skiturowe wybrać?

Jak wybrać narty skiturowe?
Jak wybrać narty skiturowe?

Tutaj reguła doboru wygląda inaczej niż w nartach zjazdowych. Stawiamy deski na sztorc. Jeżeli ich dzioby mieszczą się pomiędzy ustawi, a nosem wówczas to oznacza, że to właściwy rozmiar dla nas. Taka długość pozwoli nam na komfortowe zjazdy, także poza trasą. Jednocześnie obdarzą nas sporym komfortem w trakcie podchodzenia.

Warto jednak zaznaczyć, że na ostateczną długość nart należy dobrać również pod względem planowanej aktywności z takim rodzajem dwóch desek. Jeżeli jesteś skoncentrowany na freeride to powinieneś brać pod uwagę narty nieco dłuższe i to nawet od swojego wzrostu, a szerokość w talii powinna być 105+ mm. Takie właściwości pozwolą na zachowanie większej stabilności w trakcie zjazdów w niekonwencjonalnym środowisku. Tak znaczna szerokość nart zdecydowanie jednak utrudni nam podchodzenie. Narty w wyniku swojej geometrii są cięższe i przez to trudniej zrobić nimi zakosy. Na długie tury taki sprzęt raczej się nie nadaje.

Jeżeli koncentrujemy się na speed-touringu wybieramy wówczas odwrotnie niż powyżej. W wyniku tego powinniśmy wybrać narty, które będą mniejsze od naszego wzrostu o około 10-15 cm. Jako, że narty mają dobrze spisywać się przede wszystkim w trakcie podejść, toteż są one bardzo lekkie. Parametry talii i krótka długość wpływają jednak niekorzystnie na komfort zjazdów. Należy tutaj dodać fakt, że jeżeli ktoś jeździ słabo, to może wybrać jeszcze krótsze deski.

Jak wybrać narty skiturowe – szerokość pod butem ma znaczenie?

Jak wybrać narty skiturowe?
Jak wybrać narty skiturowe?

Wspomniana szerokość pod butem tuż obok, a nawet na równi z długością nart powinna być podstawowym parametrem w trakcie kupowania nart skiturowych. Jeszcze do niedawna panował trend zakładający częstszy wybór węższych desek. Ta właściwość jest również zależna od podejmowanej formy aktywności z nurtami skiturowymi. Jeżeli chcemy kupić deski dość uniwersalne, a nasze podejścia i zjazdy będą rozkładać się w proporcji pół na pół to wybieramy wówczas narty, które pod butem będą oscylować pomiędzy 80, a 90 mm.

Wcale też nie jest tak, że im szersze tym lepsze. Te szersze narty będą oczywiście doskonale spisywać się w puchu. Nadmieńmy jednak, że w polskich, czy też alpejskim klimacie takie dni zdarzają się raczej incydentalnie. Podejmując ten rodzaj aktywności zimowej spotkamy się najczęściej ze zmrożonym, czy też opadłym śniegiem.

Jaki promień skrętu będzie najlepszy?

Jak wybrać narty skiturowe?
Jak wybrać narty skiturowe?

Promień skrętu jest również jednym z kluczowym elementów poprawnie skompletowanego zestawu. W deskach stworzonych do skituru możemy spotkać się z naprawdę przeróżnym promieniem skrętu. Możemy natrafić na slalomowy wynoszący 13-14 m, aż po 20 metrów. Chcąc zachować komfort w trakcie jazdy poza trasą, narta musi nas się słuchać i zachowywać przewidywalnie bez żadnych zbędnych ruchów. Jest to niezwykle istotne, gdyż w trenie deski prowadzi się zgoła odmiennie i bardziej wymagające, niż na przygotowanych trasach. W takim środowisku wykorzystujemy częściej skręt ślizgowy.

Optymalnym promieniem skrętu wydaje się być 17-18 metrów. Jest to w sam raz. Niektórzy preferują jednak większy promień, sięgający wartości rzędu 22-23 metrów. Kiedy Twoje umiejętności zjazdowe są nieco słabsze to powinniśmy wybrać promień skrętu podobny do tego jaki znajdziemy w nartach all-mountain, czyli 14 m i nieco bardziej podniesiony rocker. Nie będą one jednak najlepsze na stromych zjazdach.

Tutaj znajdziesz nasze narty do Backcuntry https://snowsport.pl/tag/narciarstwo_backcountry-155.html.

Sztywne, czy bardziej elastyczne deskie?

Przy wyborze nart skiturowwych zwracajmy uwagę również na ich sztywność. To prawda, że deski sztywne będą bardziej odpowiednie dla dobrych technicznie narciarzy. Będą lepiej zachowywać się tym samy w wymagających środowisku śniegowym i terenowym. Te bardziej elastyczne będą właściwe naturalnie dla mniej doświadczonych. Dadzą więcej komfortu w nierównym terenie i wybaczą wiele błędów.

Narty skiturowe do kupienia na SnowSport.pl!

Narty Atomic Backland 85
Narty Atomic Backland 85 – skitury

Jeżeli już wiesz jak wybrać narty skiturowe odpowiednie dla siebie to koniecznie zajrzyj do naszego sklepu na snowsport.pl. Zachęcamy również do lektury naszego wcześniejszego tekstu o skiturach “Narty skiturowe – na czym to polega?” do przeczytania tutaj blog.snowsport.pl.

0
0
Narty Skiturowe – Na Czym To Polega?

Narty skiturowe – na czym to polega?

Narty skiturowe to sprzęt, który podczas zimowych wypadów pozwoli Tobie wykorzystać każą minutę podczas wypadu w góry. Dzięki nim już nie zmarnujesz ani minuty na stanie w zatłoczonych kolejkach do wyciągu. Jest to szczególnie istotne zwłaszcza teraz… Podejdziesz o własnych siłach, z góry z której kolejno zjedziesz. Taki zestaw przystosowany jest bowiem do podchodzenia i zjazdów. Można powiedzieć, że jest to skuteczne połączenie nart zjazdowych i biegowych. W rezultacie można na nich zjeżdżać poza utartymi szlakami i wykluczyć tym samym konieczność korzystania z wyciągów. Ten sprzęt do Tobie niepowtarzalne poczucie wolności przy możliwości zobaczenia pięknych, unikatowych zimowych krajobrazów…

Skitury – co to za narty?

Narty Majesty Werewolf + wiązania Majesty RAIDER 12 2.0 - 350 GR + Foki Majesty Hybrid Skins Beta 2019
Narty skiturowe Majesty

Ten rodzaj desek różni się dość wyraźnie od nart zjazdowych jak i biegowych. Od zjazdówek są zdecydowanie lżejsze, natomiast od nart biegowych odznaczają się większą szerokością. Znajdziemy w nich również na dziobie specjalny otwór, który służy do przymocowania fok.

To rewelacyjny sprzęt na rozmaite warunki terenowe. Sprawdzą się one bowiem do szybkiego przemieszczania się po płaskich odcinkach, nawet po takich gdzie nie są wyznaczone trasy. Wkroczysz z nimi wszędzie tam, gdzie nie dadzą rady narciarze biegowi. Strome podejście nie stanowią również dla nich problemu. Jeżeli już zdobędziesz szczyt, nacieszysz oko spokojną, zimową aurą to możesz na nich dokonać zjazdu w dziewiczych okolicznościach przyrody. Skitury oznaczają wolność i nie da się z tym niezaprzeczalnym faktem polemizować.

Narciarzu, uwolnij się!

Skiturowcy w odróżnieniu do narciarzy zjazdowych nie koncentrują się wyłącznie na pokonywaniu jednego stoku i to można rzecz w obiegu zamkniętym. Sformułowania wyciąg, zjazd, wyciąg ich nie dotyczy. Skituring to tak naprawdę turystyka i możliwość podróżowania będąc wpiętym do nart. Dzięki nartom skiturowym jesteś w stanie więcej zobaczyć i w pełni samodzielnie decydować o swoich narcairskich poczynaniach…

Narty skiturowe – dla kogo?

Ten rodzaj aktywności narciarskiej będzie najlepszym przede wszystkim dla osób ciekawych świata i stawiających na niezależność. Jeżeli przepadasz za zimowymi, naturalnymi pejzażami to powinieneś wybrać właśnie ten sprzęt. Warto zaznaczyć, że jako że to dyscyplina łącząca narciarstwo zjazdowe z biegowym, to naturalnie powinno się mieć już oponowe podstawy przynajmniej jednej z tych dziedzin. Jeżeli masz już opanowane przynajmniej podstawowe umiejętności powyższych, to znacznie łatwiej przyswoisz sobie tajniki skituringu.

Sprzęt – od czego zacząć?

Zanim wybierzesz się na pierwszą niezależną wyprawę w góry, musisz skompletować sprzęt. Co zatem będzie Tobie niezbędne na starcie?

Narty

Narty Atomic Backland 85 + Foki / Skin 85 2020
Narty skiturowe Atomic Backland 85 + Foki / Skin 85 2020

Potrzebujesz przede wszystkim nart, które pozwalają na podchodzenie nieratrakowanym zboczem. Na szczycie zdejmujesz foki i możesz już teraz cieszyć się dziewiczym zjazdem z dala od tłoku i rozjeżdżonych tras. Trudne podejście wynagrodzi zjazd pośród pięknych okoliczności przyrody… Te narty oczywiście do kupienia w naszym sklepie https://snowsport.pl/index.php?a=lista-produktow&fraza=Backland.

Wiązania

wiązania Majesty RAIDER 12 2.0
Majesty RAIDER 12 2.0

Tego typu wiązania mają możliwość pracy w dwóch trybach, czyli zjazdowym i podejściowym. Jeżeli podchodzisz pod górę to Twoje pięta jest uwolniona. Kiedy będziesz zjeżdżać to będzie ona przyblokowana, czyli ten sam typ wpięcia co w typowych wiązaniach zjazdowych. Odkryjesz z nimi narciarstwo poza trasą. Zobaczysz jak wygląda zima z dala od zatłoczonych kurortów. Zestaw narty, wiązania foki do kupienia u nas https://snowsport.pl/narty_majesty_werewolf_plus_wiazania_majesty_raider_12_20___350_gr_plus_foki_majesty_hybrid_skins_beta__2019-p23866.html.

Buty skiturowe

Backlad Ultimate

Ten rodzaj obuwia narciarskiego musi być przede wszystkim wygodny. Muszą sprawdzić się w trakcie stromych podejść, czyli muszą posiadać pewną dozę elastyczności. Ponadto w trakcie zjazdów muszą dać odpowiednie podparcie narciarzowi. Dobre buty skiturowe muszą charakteryzować się niską wagą, sporą ruchomością samej cholewki, a także łatwością wpinania się w wiązania.

Kije skiturowe

Kijki narciarskie Majesty Touring 100-140 cm Ski poles Lumberjack 2020
Kijki narciarskie Majesty Touring 100-140 cm Ski poles Lumberjack 2020

To niezbędny element sprzętku skiturowego. Bez nich zdobycia szczytu i kontrolowany zjazd. Kijki te kupisz oczywiśćie u nas https://snowsport.pl/index.php?a=lista-produktow&fraza=kijki%20majesty.

Narty skiturowe do kupienia na SnowSport.pl!

Narty skiturowe

Sprzęt skiturowy do kupienia na snowsport.pl. Zapraszamy także do lektury naszego poprzedniego artykułu o testach “Narty Fischer RC ONE 73 – Testowali Ze SnowSport!” do przeczytania tutaj blog.snowsport.pl.

0
0
Narciarstwo-nauka jazdy

Narciarstwo nauka jazdy – rozpocznij przygodę.

Narciarstwo nauka jazdy – Narciarstwo to niesamowity sport. Poczuj dreszczyk prędkości, zabawę z równowagą, nieważkość podczas skoków i swobodę jazdy w głębokim śniegu. Na naukę jazdy na nartach nigdy nie jest za późno. Najlepszym sposobem na to jest kurs narciarski pod okiem ekspertów w szkole narciarskiej. Aby zapoznać się z tematem i przekonać samouków, przygotowaliśmy szybki kurs pt. “Narciarstwo-nauka jazdy”. Dowiedz się, jak korzystać ze sprzętu, przeżyj pierwsze doświadczenia na nartach i naucz się skręcać. Gotowy, aby ruszyć na stok ???

Narciarstwo-nauka jazdy: 5 wskazówek i ćwiczeń do nauki jazdy na nartach

Narciarstwo nauka jazdy
Narciarstwo-nauka jazdy z nartami Atomic Redster X5 Green

Jazda na nartach wygląda na prostą , ale wymaga dużo praktyki. Dlatego zanim będziesz mógł cieszyć się stromymi stokami, zakrętami i głębokim śniegiem, zalecamy, abyś nauczył się podstawowych elementów, takich jak utrzymanie prawidłowej pozycji podczas jazdy, hamowanie oraz skręcanie.

1. Poznaj sprzęt

Aby nauczyć się jeździć na nartach, potrzebujesz najpierw pary nart, buty narciarskie i kijków narciarskich. Początkujący powinni wybrać krótsze narty, ponieważ będą one łatwiej skręcać (nasi specjaliści doradzą jeśli sam nie będziesz wiedział jakie narty wybrać). Aby wybrać odpowiednią długość kijka, przytrzymaj kijki do góry nogami nad talerzem i podeprzyj się. Jeśli kąt ramienia jest nieco większy niż 90 stopni, długość kijków jest idealna. Buty narciarskie dla początkujących powinny być miękkie i wygodne.

Narciarstwo nauka jazdy
Narciarstwo-nauka jazdy

2. Prawidłowo załóż narty

Aby założyć narty, dwa stopery z boku wiązania muszą być skierowane w dół. Zapobiegają one ślizganiu się narty. Jeśli zbocze jest lekko nachylone, narty są umieszczane równolegle do siebie i w poprzek stoku. Więc leżą stabilnie. Następnie, po prostu wpinaj buty w wiązanie. Kijki można oczywiście wykorzystać do stabilizacji. Następnie możesz zacząć poruszać się na nartach. Spróbuj na płaskiej powierzchni ustawić narty równolegle I za pomocą kijków odpychaj się się starając przesuwać się do przodu. Pierwsze kroki już za Tobą:-)

3.Narciarstwo nauka jazdy na nartach, a pierwsze kroki

Przede wszystkim należy wybrać odpowiedni stok z dużą ilością miejsca do ćwiczeń. Narty powinny być rozstawione na szerokość barków i leżeć równolegle do siebie.. Hamowanie to tak zwany pług śnieżny. Aby to zrobić, wewnętrzne krawędzie obu nart muszą być wciśnięte w śnieg, a czubki nart muszą być skierowane do wewnątrz. Z góry wygląda jak kawałek pizzy:-)

4. Narciarstwo nauka jazdy na lekkim zboczu

Pierwsze zmiany kierunku wykonuje się również pługiem śnieżnym, najlepiej bez kijów. Przy skręcie zawsze mocniej dociążona ma być wewnętrzna noga. Zewnętrzna noga utrzymuje kontakt ze śniegiem I to z jej pomocą możemy wykonać manewr skrętu. Przy jeździe na nartach musimy nauczyć się balansować naszym ciałem. Jest to bardzo ważna umiejętność podczas nauki jazdy na nartach.

Narciarstwo-nauka jazdy

5. Narciarstwo nauka jazdy, a zmiana kierunku

Pierwsze zmiany kierunku wykonuje się również pługiem śnieżnym, najlepiej bez kijów. Przy skręcie zawsze mocniej dociążona ma być wewnętrzna noga. Zewnętrzna noga utrzymuje kontakt ze śniegiem I to z jej pomocą możemy wykonać manewr skrętu. Przy jeździe na nartach musimy nauczyć się balansować naszym ciałem. Jest to bardzo ważna umiejętność.

Odpowiednie tereny narciarskie dla początkujących

Tereny narciarskie odpowiednie dla początkujących w Polsce znajdują się zarówno na dolnym śląsku jak I w małopolsce. Bardzo fajnym miejscem do stawiania pierwszych kroków na stoku jest Ski Arena w Szklarskiej Porębie, ale również ośrodek Winterpol w Karpaczu, który znajduje się przy stacji Biały Jar, tam też dla bardziej zaawansowanych narciarzy znajduje się Kopa, z różnymi trasami. Osobiście uważam jednak, że chcąc jeździć na tych trasach nasze umiejętności narciarskie muszą być bardzo dobrze rozwinięte. W małopolsce polecam Szczyrk-tutaj znajdziemy trasy o różnych poziomach trudności-dla każdego coś odpowiedniego oraz Małe Ciche gdzie znajduje się 7 tras niebieskich o długości od 90-1300 m. Jednak uważam, że każdy w miarę rozwoju swoich umiejętności musi wybrać taki stok na którym będzie czuł się najlepiej.

Narciarstwo-nauka jazdy na nartach pod okiem profesjonalnego instruktora jest bardzo ważna, ponieważ tylko wtedy jesteśmy w stanie uczyć się jednocześnie wykształcając odpowiednie nawyki.

Narciarstwo-nauka jazdy

Narty do nauki jazdy w atrakcyjnych cenach znajdziesz pod tym linkiem https://snowsport.pl/tag/narty_do_nauki-129.html.

Narciarstwo nauka jazdy – narty dla początkujących kupisz na SnowSport.pl

Doskonałe narty do nauki jazdy do kupienia na snowsport.pl. Przeczytaj także nasz artykuł o nartach Salomon “Narty Salomon S/Force 2021 – dla koneserów!” do przeczytania tutaj blog.snowsport.pl.

0
0
Dlaczego Nie Warto Kupować Nart Używanych? – Poradnik Kupującego!

Dlaczego nie warto kupować nart używanych? – poradnik kupującego!

Dlaczego nie warto kupować nart używanych? Wnikliwie wyjaśnimy! Narty nowe, czy używane? – to już wręcz wyświechtany dylemat miłośników śnieżnych stoków, którzy dywagują nad wyborem sprzętu przed nadciągnięciem nowego sezonu zimowego. Jak przy większości naszych decyzji zakupowych staramy się być racjonalni, nie inaczej jest z nartami. Wspomniana racjonalność wynika również bardzo często z zasobności portfela… Balansujemy zatem nad tym co nam się opłaca najbardziej, a tym co jest niezaprzeczalnie dla nas najlepsze wiedząc, że nie kupimy przysłowiowego kota w worku. Zarówno zakupy nart używanych jak i nowych mają swoje plusy? Przy której pozycji jednak jest ich więcej? Przedstawimy odpowiedź na to pytanie w dalszej części naszego artykułu po uprzedniej obszernej analizie zagadnienia.

Czy narty się zużywają?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Tak, narty jak każdy eksploatowany przedmiot zużywa się. Narty są szczególnie narażone na intensywne użytkowanie. Dynamiczna jazda generuje spore przeciążenia, które są zazwyczaj sprzężne w rdzeniu jak i na ich krawędziach.

Zużycie nart zależy również od powierzchni po, której szusowały. Jeżeli trafimy na egzemplarze, które były wykorzystywane przede wszystkim na perfekcyjnie przygotowanych alpejskich stokach możemy mniej przejmować się jakością ślizgu jak i stopniem zużycia krawędzi. Krawędź eksploatowana w takich warunkach da się spokojnie zaostrzyć jeszcze kilkanaście razy, a sam ślizg nie powinien mieć różnorakich zaprawek, które będą tuszować większe ubytki właśnie w powierzchni ślizgu. Dobrych jakościowo nart możemy oczekiwać kupując je od osoby prywatnej.

Narty podobnie jak samochody posiadają swoją założoną żywotność. Na stan używanych nart wpływa wiele czynników. Najważniejszymi jednak są: ilość przejechanych godzin, jakość tras i sposób ich pielęgnacji. Kupując używany sprzęt nigdy nie możemy mieć pewności co do tych czynników. Możemy względnie wizualnie ocenić stan i przebieg nart, ale handlarze takim sprzętem tak jak właściciele komisów samochodowych potrafią skrzętnie ukryć wszelkie mankamenty swoich produktów.

Szybkość zużywania się nart zależy naturalnie również od ich jakości oraz przeznaczenia. Przyjazne do nauki jazdy narty z rdzeniem kompozytowym z założenia są stworzone do przejeżdżenia jednego roku i przeskoczenia na lepszy sprzęt. Są one szczególnie miękkie. Taki sprzęt jest zatem szczególnie narażony na prędkie zużycie. Jeżeli trafimy nawet na zeszłoroczny egzemplarz pochodzący z wypożyczalni to możemy z całą pewnością założyć, że te narty będą zwyczajnie do niczego. Będą one mianowicie pozbawione elastyczności oraz sztywności. Narta będzie oklapła, nie będzie odbijać na zakrętach, nie będzie nas się słuchać… Takie cechy jezdne mogą zniechęcić do uprawiania tego pięknego sportu zwłaszcza osoby początkujące.

Zużywające się krawędzie…

Krawędzie nart wymagają prac serwisowych wiążących się z ich ostrzeniem. Zużycie nart możemy zatem ocenić po analizie grubości właśnie krawędzi. W trackie ostrzenia krawędź jest szlifowana przede wszystkim w części centralnej, a im dalej w kierunku dziobów i pięt procesy cierne pilników są mniejsze. Jeżeli dostrzeżemy asymetrię w grubości krawędzi to znaczy, że nasze narty były często ostrzone, a zatem ich faktyczny przebieg jest duży…

Ślizg po przejściach…

Ocena zużycia ślizgu będzie dla nas zdecydowanie najłatwiejsza. Sprawne oko wychwycie rysy w jego powierzchni. Jednak i tutaj bądźmy czujni. Serwisy, które sprzedają jednocześnie sprzęt potrafią dobrze zamaskować nawet największe ubytki w powierzchni. Proces naprawy ślizgu polega na zaklejaniu i zaszpachlowaniu ubytków, a kolejno na szlifowaniu ślizgu. W rezultacie takich prac ślizg traci stopniowo swoją pierwotną grubość. Im więcej napraw struktury ślizgu tym jest on słabszy i odsłania wewnętrzne elementy konstrukcyjne desek.

Przetarty ślizg

Nie kupujmy więc nart, które mają przebarwienia ślizgu. Jeżeli w niektórych rejonach będzie on blady to znaczy, że narty były wielokrotnie szpachlowane i ścierane. Kiedy będziemy chcieli oddać je do serwisu po sezonie to niekiedy jedno przeszlifowanie takiego ślizgu może spowodować odsłonięcie się nawet i rdzenia nart. Możemy być wtedy pewni, że na takich deskach długo nie pojeździmy… Może do kilku razy i to wszytko. Zmarnujemy w ten sposób sporo gotówki.

Warto jednak zaznaczyć, że większość dostępnych produktów z tego zakresu tematycznego pochodzi przede wszystkim z wypożyczalni narciarskich. Jak dobrze wiemy, taki sprzęt – jako że jest nie swój – jest najczęściej traktowany oschle, bez ostrożności.

Odkształcenia w obszarze cambera

Wada ta dotyczy przede wszystkim nart z rdzeniem kompozytowym. Spotkamy go w zwłaszcza w nartach dla mniej zaawansowanych, czy w tych przeznaczonych dla kobiet. Takie deski mają dość krótką żywotność właśnie ze względu na podatność na szybkie odkształcenia i utratę sprężystości. Jeżeli trafi się nam egzemplarz, który przyjechał do Polski z wypożyczalni możemy wtedy być pewnie, że taka deska będzie już po prostu mdła. Szusowanie nawet w obliczach najpiękniejszych okolicznościach śnieżnego krajobrazu na niej będzie wtedy trudem i nie dostarczy nam radości…

dlaczego nie warto kupowac nart uzywanych

Narty używane kupimy najłatwiej przez internet i w serwisie…

Na forach narciarskich przy tematach poruszających przewodni temat tego artykułu eksperci twierdzą, że narty używane kupimy najłatwiej przez internet. W wyszukiwarce portalu ogłoszeniowego możemy wpisać interesujące nas najbardziej modele nart. Szukanie skonkretyzowanego sprzętu od sklepu do sklepu jest mozolne. Nawet jeżeli znajdziemy wytypowane przez nas modele, to nie zawsze muszą być w odpowiednim stanie by zdecydować się na ich zakup.

Przez internet łatwo znajdziemy to czego szukamy. Teraz pozostaje już tylko szczegółowe przyjrzenie się fotografią. Największą uwagę zawracamy naturalnie na grubość ich krawędzi i porównujemy ten obszar z grubością narty nowej. Jeżeli będzie ona odpowiednio wysoka, oznacza to, że spokojnie zaostrzymy ją jeszcze co najmniej kilkanaście razy. Jeżeli jeździmy intensywnie i zależy nam na efektywnym, wydajnym szusowaniu to konieczność kilkukrotnego ostrzenia przypada tylko w trakcie jednego sezonu! Warunkuje to o tym, że nie zawsze narta używana będzie mieć odpowiednio dużo krawędzi, by taka deska posłużyła nam choćby na kilka sezonów.

Niezmiernie istotnym elementem, na który powinniśmy zwrócić uwagę jest ślizg. Nawet jednokrotne najechanie na kamienie, czy wystające spod śniegu gałęzie może go trwale uszkodzić. Najgroźniejsze są ubytki znajdujące się tuż przy krawędzi. Takich deficytów w strukturze ślizgu nie będą w stanie zalepić nawet najlepsi serwisanci. Należy w tym momencie zaznaczyć, że nawet jeżeli na zdjęciach ślizg będzie prezentować się co najmniej poprawnie, to oglądając ślizg na żywo może okazać się, że posiada on wady, które zostały skrzętnie ukryte i zaszpachlowane przez serwis, bądź sprzedającego.

Wady ukryte nart używanych…

Czego nigdy nie zauważymy i możemy liczyć już tylko na ślepy los? Nigdy do końca nie możemy być pewni jak narty były eksploatowane. Jeżeli poprzedni właściciel preferował dynamiczną jazdę, to istnieje całkiem duże prawdopodobieństwo, że we wnętrzu nart doszło do mikropęknięć rdzenia. Wówczas taka narta będzie mniej odporna na większe przeciążenia, a te to przecież nieodłączny towarzysz śnieżnych wiraży. Wspomniane mikropęknięcia rdzenia wpływają na utratę przez nartę jej pierwotnych właściwości. Narta z uszkodzonym rdzeniem traci jednocześnie sztywność oraz elastyczność. To przecież podstawowe cechy determinujące charakterystykę jazdy danego modelu. Co z tego, że kupimy np. Atomic S9, kiedy “wymęczona” używana narta będzie po prostu mdła i nigdy nie wyciśniemy z niej swojego maska. Będziemy wówczas mieć sportowe deski już tylko z wyglądu… a taki sprzęt nawet używany, kosztuje niemałe pieniądze.

Złamany rdzeń…

Dlaczego nie warto kupować nart używanych? M.in ze względu na możliwość trafienie sztuk z uszkodzonym sercem nart jakim jest niewątpliwie rdzeń… Przełamanie rdzenia następuje zazwyczaj wtedy kiedy narciarz z impetem wjedzie w nartę. Narta w takiej sytuacji nagle się zatrzymuje, a generowana przez pęd energia musi gdzieś ujść i jest to zazwyczaj właśnie sam rdzeń narty. Powierzchownie wróci ona do swojego pierwotnego stanu, jednak jej wnętrze będzie nosić niewidzialne, całkowite ślady całkowitego uszkodzenia. Samochód z taką szkodą nadaje się już tylko do zezłomowania… tam samo powinno być z nartami. Jednak bardzo często to narty z wadami, których nie zauważymy gołym okiem trafiają do sprzedaży. Właściciel zwyczajnie chce nieuczciwie pozbyć się trefnego produktu…

Jak sprawdzić, czy rdzeń nie jest walnięty?

Czy narta ma “walnięty” rdzeń sprawdzimy przykładając je ślizgiem do siebie i ściskając je w obszarze wiązań. Camber nart powinien się sprężyście odkształcać, a także dzioby powinny wówczas się równolegle rozchodzić. Możemy także wpiąć się do leżących na podłodze nart i poczuć, ich sprężystość. Poprośmy kogoś by złapał wtedy deski za dzioby i wpuścił je w rezonans. Jeżeli drgania dziobów będą mieć taką samą częstotliwość to i równolegle wygasać znaczy to, że wszystko z nartami jest ok. Nie kupujmy nart, które nie będą rezonować tak samo. Jeżeli jedna z nart przy takim teście będzie klapać, oznacza to, że najprawdopodobniej ma złamany rdzeń.

Jak zatem można zauważyć, zakup używanych nart nie jest łatwy. Nierozczarowujący nas proces zakupowy jest tym bardziej utrudniony, kiedy nie mamy doświadczenia i odpowiedniej wiedzy na temat takiego sprzętu. Dla laika najtrudniejsze do wychwycenia będą wady ukryte.

Uszkodzona krawędź i spęczniałe drewno…

Kilkakrotnie w tekście podkreślamy, żeby bacznie przyglądać się krawędzią nart. Dlaczego? Z dwóch niesamowicie istotnych powodów! Po pierwsze, krawędź która jest nierówna, np. uderzona, będzie przysparzać na kłopotów przy jeździe od krawędzi do krawędzi. Odczujemy to również na mocniejszych wirażach. Narty z uszkodzoną krawędzią będą nam uciekać, nie da się nimi precyzyjnie operować. Ucierpi w takim przypadku przede wszystkim nasza wydajność i jazda szybkościowa.

Po drugie. Uderzona krawędź bardzo często odkrywa wewnętrzne struktury desek, które nie mają już wówczas miejscowo zewnętrznej warstwy. Najgorsze w takim przypadku jest odsłonienie drewnianego rdzenia. Kiedy dostanie się do niego woda to drewno będzie tam pęcznieć. W procesie chłonięcia wody, zamarzania i rozmarzania drewno zacznie puchnąć… Straci swoją sprężystość i proces destrukcji narty jest już wówczas głęboko posunięty. Poza utratą swoich właściwości taki rdzeń jest szczególnie narażony na uszkodzenia mechaniczne i przeciążenia.

Uszkodzenia laminatu drogą do destrukcji rdzenia

Do spęcznienia rdzenia może dojść równie wskutek uszkodzenia w strukturze laminatu. Dzieje się tak w przypadku najechania nart na siebie, zwłaszcza tych z titanalem. Titanal działa wtedy jak nóż, który przekroi laminat zewnętrzny i odsłoni pozostałe elementy konstrukcyjne.

Uszkodzone wiązania

Wiązania w trakcie jazdy po stoku pełnią rolę nie tylko łącznika pomiędzy nami, butem, a deskami. Wiązania to przede wszystkim nasze bezpieczeństwo. W kryzysowej sytuacji jakimi są upadek, czy kraksa odpięcie z wiązań i uwolnienie od nart potrafi uchronić nas przed złamaniami. Proces uwalniania z wiązań musi przebiegać zatem bezbłędnie. W nartach używanych metalowe elementy wiązań są często skorodowane od wody oraz soli. Mogąc wobec tego przejawiać tendencję do blokowania się i przekłamywania rzeczywistej siły wypinania.

Wiązania
Dlaczego nie warto kupować nart używanych?Warto sprawdzić stan wiązań na zrywarce

Test wiązań na zrywarce

Kupując używane narty z zamontowanymi wiązaniami powinniśmy przetestować je na zrywarce. Nie jest to jednak tanie. Warto wspomnieć, że firmy ubezpieczeniowe w przypadku naszego dochodzenia odszkodowania w przypadku wypadku na stoku i uszkodzenia naszego działa, wymagają okazania dokumentu potwierdzającego sprawność działania wiązań na zrywarce. Jeżeli wyjdą wtedy nieprawidłowości w działaniu uwalniania buta, asymetria siły DIN to nasze szanse na dostanie odszkodowania mocno się kurczą…

Nierzadką praktyką jest oddawanie przez osoby prywatne przed sprzedażą narty do serwisu dla “podpicowania”, albo odsprzedaży w serwisie. Spece nawet najbardziej wymęczone deski potrafią tak odświeżyć, że wyglądają i tylko wyglądają jak nowe. Właściwości trakcyjne takich desek są bardzo często wręcz opłakane...

Dlaczego nie warto kupować nart używanych?

Narty nowe czy używane
Dlaczego nie warto kupować nart używanych?

Ryzykujemy zakup nart z najczęstszymi defektami:

  • Rozwarstwienia między krawędzią, a boczną częścią nart
  • Mocne, głębokie rysy wraz z mocnymi ubytkami ślizgu
  • Wszelkie mikropęknięcia w rdzeniu
  • Przełamany rdzeń
  • Klejenie rdzenia
  • Spęczniałe wewnątrz drewno
  • Deficyt w elastyczności i sztywności
  • Uszkodzona krawędź
  • Płytka, wielokrotnie ostrzona krawędź
  • Nadmierna eksploatacja i przeszłość w wypożyczalni
  • Przetarty ślizg
  • “Bąblowanie” ślizgu powstające wskutek jego odklejania

Na co zwrócić uwagę kupując narty z drugiej ręki?

Narty nowe, czy używane?
  • Zwracajmy uwagę na rok produkcji. Im nowszy rocznik tym mniejsza szansa, że kupimy sfatygowany egzemplarz. Im nowsza narta tym ma na pokładzie praktyczniejsze rozwiązania technologiczne, zwiększające komfort jazdy
  • Nie kupujmy nart z odkształceniami. Jeżeli mamy taką możliwość to przyłóżmy narty do siebie ślizgiem i przytrzymajmy mocniej w rejonie wiązań. Narty w tej części nie powinny do siebie przylegać
  • Bacznie przyjrzyjmy się krawędzią. Dopuszczalne jest, aby te metalowe okucia były w niewielkim stopniu pokryte rdzą. Natomiast jeżeli tej rdzy jest za dużo, a samej metalicznej warstwy jest już niewiele to bezwzględnie nie powinniśmy kupować takiego produktu
  • Patrzmy na ślizg. Nie da się ustrzec tego, by narty używane nie posiadały drobnych rys. Natomiast jeżeli dostrzeżemy mocne wgłębienia, wybrzuszenia i głębokie rysy to nie powinniśmy nigdy kupić takich nart. Nie da się na takich nartach poprawnie jeździć.
  • Wiązania powinny być wolne od uszkodzeń. Ten element spajający narty z jeźdźcom nie powinien nie powinien mieć śladów reparacji, czy pęknięć. Ten ważny element musi być pewny i na tyle solidny, by można go było mocno przykręcić. To właśnie sprawne wiązania w ogromnym stopniu determinują o naszym bezpieczeństwie na stoku.

Dlaczego nie warto kupować nart używanych? Ponieważ pochodzą one najczęściej z wypożyczalni…

90% nart z rynku wtórnego pochodzi z alpejskich wypożyczalni
Dlaczego nie warto kupować nart używanych? 90% nart z rynku wtórnego pochodzi z alpejskich wypożyczalni

Warto o tym wspomnieć – bo nie każdy jest tego świadomy – że aż 90% nart dostępnych na rynku wtórnym pochodzi z wypożyczalni alpejskich. W takich miejscach ten sprzęt jest niezwykle intensywnie eksploatowany. Deski tam jeżdżą zazwyczaj tam od 20 do 25 dni w miesiącu, przez co najmniej przez 8 h na dzień.

Dlaczego nie warto kupować nart używanych

Sezon alpejski trwa najczęściej około 5 miesięcy. Narty są zatem tylko w jednym sezonie mieć przebieg rzędu 1000 godzin! Przeciętny narciarz w ciągu sezonu ma za sobą tylko kilka wyjazdów. Kupując takie narty z przeszłością z wypożyczalnie, jest trochę tak jakbyśmy kupowali co prawda świeży rocznikowo samochód, ale służbowy. Zaniedbany, traktowany nieostrożnie i z ogromnym przebiegiem.

Czy warto kupić zatem narty nowe?

Hmm… uważamy, że zdecydowanie tak! Kupując nowy sprzęt nie musimy się świetnie znać na wszystkich powyższych tematach. Możemy skonsultować się ze sprzedawcą przedstawić mu nasze oczekiwania, porozmawiać o naszych umiejętnościach. Nie musimy obawiać się, że kupimy sprzęt, który posiada wady ukryte i inne wynikające z nadmiernej eksploatacji desek.

Kupując nowe narty, które są zazwyczaj dużo droższe od tych używanych paradoksalnie możemy właśnie zaoszczędzić pieniądze. W takim przypadku kiedy w sezonie pojedziemy na stok kilkukrotnie to możemy być pewni, że kupiliśmy sprzęt na co najmniej kilka sezonów. Serwisowana i dobrze przechowywana narta posłuż nam wiele lata. Narty w dobrym stanie, niezużyte szybko też znajdą nowego kupca, który jest w stanie zapłacić wcale nie niską cenę.

Jeżeli nie chcemy wydawać jednorazowo większej ilości gotówki, to przy zakupie nowych nart możemy skorzystać z zakupu na raty. My mamy pewny sprzęt, bez niepewnej przeszłości, a stopniowanie płatności jest bardzo wygodne dla naszego budżetu.

Dlaczego lepszym rozwiązaniem jest zakup nowych nart?

  • Mamy pewność, że kupujemy towar pewny
  • Możliwość zakupu na raty
  • Olbrzymi wybór produktów
  • Wybór tego czego tak naprawdę potrzebujemy
  • Konsultacja i fachowe doradztwo ze strony sklepu
  • Dostęp do najnowszych technologii
  • Gwarancja na towar
  • Możliwość odsprzedaży w wysokich pieniądzach

Kiedy kupisz już nowe narty koniecznie je regularnie serwisuj, nawet we własnym zakresie. Na naszej stronie https://snowsport.pl/tag/serwis_narciarski-51.html znajdziesz szereg artykułów, które pomogą zachować Twoje nowe narty w doskonałej kondycji na lata i cieszyć tym samym się nimi przez wiele kolejnych sezonów zimowych!

Dlaczego nie warto kupować nart używanych to już wiemy! Największy w Polsce wybór nowych nart dostępny na stronie SnowSport.pl!

Narty najnowsze rocznikowo i z najnowszymi technologiami w atrakcyjnych cenach kupimy na stronie naszego sklepu internetowego snowsport.pl. Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem nowych nart skontaktuj się z nami telefonicznie +48 76 862 91 83 a my doradzimy co będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednie. Zachęcamy również do przeczytania naszego poprzedniego atrykuły jeżeli interesują Ciebie innnarty z grupy VIP “Narty Atomic Cloud 11 WB 2021 – dla wymagających kobiet!” do przeczytania tutaj blog.snowsport.pl.

0
0
Buty Tecnica Mach 1 2020

Buty Tecnica Mach 1 – dla najlepszych narciarzy?

Buty Tecnica Mach 1 2020 jest to świetna propozycja dla osób ceniących sobie jakość oraz wygodę użytkowania. Dobór buta narciarskiego jest szalenie istotny ponieważ to w nich najczęściej spędzamy najwięcej czasu na stoku. Dzięki dobrze dobranym butom mamy pełną kontrolę nad swoimi nartami i jesteśmy w stanie wykorzystać ich potencjał. Buty Technici starają się wyjść naprzeciw wymaganiom najlepszych narciarzy i osób które cenią w butach narciarskich wygodę , jakość wykonania oraz niepowtarzalność.

CZYTAJ WIĘCEJ

1
0
jak wybrać dobrego instruktora narciarstwa

Jak wybrać dobrego instruktora narciarstwa?

Pierwszy wyjazd na narty może być dla nas stresujący, zwłaszcza wtedy, gdy nigdy nie jeździliśmy wcześniej na nartach. Dlatego warto stawiać swoje pierwsze kroki z odpowiednim instruktorem. Pytanie tylko, jaki jest dobry instruktor? Jak wybrać odpowiedniego nauczyciela?

Na co zwrócić uwagę i jakie cechy powinny charakteryzować nauczyciela narciarstwa?

CZYTAJ WIĘCEJ

0
0
za duże buty narciarskie

Za luźne buty narciarskie – jak je dopasować? – cz.2

Dalsza część naszego artykułu poświęcona również problemowi: za duże, za luźne buty narciarskie. Tym razem rozprawimy się przy pomocy domowych, sprawdzonych sposobów z problemem niestabilnej piety oraz nadmiernego luzu w kostkach.
W dalszej części również kilka porad dla rodziców którzy stają przy zakupie butów narciarskich, przy odwiecznym pytaniu: Kupić buty na wymiar czy na wyrost?

Pierwsza część tego artykułu – poświęcona zastosowaniu lifterów (czy też wkładek pod stopę) stosowanych przy zmniejszaniu obszerności butów narciarskich – TUTAJ

CZYTAJ WIĘCEJ

0
0
narty dla początkujących

Narty dla początkujących – jak wybrać narty i sprzęt narciarski?

Jak dobrać narty dla początkujących – to pytanie zadaje sobie każdy nowy adept narciarstwa. Tymczasem narciarstwo w zimie staje się coraz bardziej popularnym sportem, dostarczającym masę radości i zabawy – a o tym już wie każdy, nawet początkujący narciarz. Coraz więcej nowych chętnych to również coraz więcej pytań o sprzęt. Aby zacząć jazdę na deskach potrzebny jest dobrej jakości, dobrze dobrany i odpowiedni sprzęt narciarski. Taki sprzęt to nie tylko narty, buty i kije – to również akcesoria. Uczący się narciarstwa powinien być przygotowany na warunki pogodowe oraz warunki śniegowe, jakie panują na stoku. Dość często są one dość zmienne.
Ponieważ jesteśmy teraz po ale i przed rozpoczęciem sezonu narciarskiego, chciałbym ponownie poruszyć ten temat i wskazać odpowiedni sprzęt narciarski.

CZYTAJ WIĘCEJ

0
0
mierzenie butów narciarskich

Jak mierzyć buty narciarskie – praktyka w 15 krokach

Sam zakup butów przez internet jest łatwy i szybki, ale aby móc cieszyć się długo z zakupionego towaru niezbędna jest wiedza jak mierzyć buty narciarskie. Wstępnie dobieramy oczywiście buty na podstawie kilku bardzo istotnych parametrów, o których pisaliśmy już wcześniej. Możemy przy tym też oczywiście skorzystać z pomocy doradców w sklepie internetowym (zachęcamy do tego). W ten sposób, “w części zdalnej” zostaną wytypowane buty, które powinny być w teorii jak najlepiej dopasowane do stopy. Finalnie jednak możemy się o tym przekonać dopiero po ich przymiarce. Jak to prawidłowo zrobić opisujemy właśnie w tym artykule.

CZYTAJ WIĘCEJ

0
0
gogle uvex

Gogle Uvex – przegląd modeli

Gogle Uvex — narciarskie i snowboardowe Uvex to produkty o bardzo wysokiej jakości. Dlatego cieszą się one niemałą popularnością wśród użytkowników. Ich zadaniem jest zachowanie dobrej widoczności trasy zjazdowej nawet w najbardziej niekorzystnych warunkach atmosferycznych, które szybko zmieniają się w górach.

Gogle Uvex zapewniają bardzo dobrą ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi takimi jak wiatr, deszcz oraz zacinający śnieg. Przede wszystkim stosuje się w nich szereg nowoczesnych rozwiązań. Dodatkowo zapewniają bezpieczeństwo, wygodę i komfort podczas użytkowania.

Ponadto posiadają one wentylowane oprawki i szyby. W konsekwencji zapewniają one nie tylko doskonałą widoczność i nie zniekształcają obrazu, ale także zabezpieczają gogle przed parowaniem. Szyby posiadają filtr UV, który zapewnia 100% ochronę oczu, blokując szkodliwe promieniowanie.

Wreszcie w niektórych modelach gogli Uvex zastosowano najbardziej zaawansowaną technologię Variotronic. Polega ona na automatycznej lub manualnej zmianie koloru szyb. Szkła przyciemniają się podczas słonecznej pogody, a rozjaśniają się podczas słabej widoczności.

Z tych powodów powyższe produkty charakteryzują się dużą trwałością oraz elegancją.

 Gogle narciarskie Uvex – przegląd najnowocześniejszych modeli

Poniżej prezentujemy kilka przykładów najnowocześniejszych modeli gogli niemieckiej firmy Uvex, która jest także producentem kasków. Gogle skonstruowano tak, aby pasowały do kasków Uvex. Są one przeznaczone dla dzieci, kobiet i rodzaju unisex. Posiadają uniwersalne rozmiary.

Gogle Uvex Junior Speedy Pro Orange (3030) 2019

Gogle te przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci (dziewczynek i chłopców). Dzięki wyjątkowej konstrukcji zapewniają bezpieczeństwo na stoku oraz gwarantują młodym amatorom szaleństw zimowych świetną zabawę. Wszystko to sprawia odporna na zarysowania szyba, chroniąca oczy przed promieniowaniem UV w trakcie jazdy na nartach czy snowboardzie. Zaopatrzono ją bowiem w soczewki Lasergold, kat.S2 o wymiarach 153 × 60 mm.

Gogle dla dzieci posiadają następujące cechy:

  • Soczewki Lasergold o kategorii S2 umożliwiające transmisję światła w zakresie od 19% do 43%. Szczególnie są one przydatne w słoneczne dni, ponieważ dają dobrą ochronę przed ostrym światłem. Mają one modny wygląd i doskonałe kolory z wysokim stopniem kontrastu.
  • Ponadto zastosowano w nich unikalną technologię Uvex. Zabezpiecza ona przed zarysowaniami oraz parowaniem nie zmieniając przy tym jakości optycznej szkieł. Ponadto gwarantuje 100% ochronę przed promieniowaniem UV.
  • Przede wszystkim w szybie zawarty jest filtr. W konsekwencji chroni on ludzkie oko przed szkodliwym promieniowaniem UV i niebieskim światłem. Daje więc 100% ochronę przed promieniowaniem UVA, UVB, AND UVC. Należy podkreślić, że pochłaniacze promieni UV, zintegrowane w materiale filtrują promienie do 400 nm ze stuprocentową skutecznością. Szkła są pierwszej jakości zapewniając wolny od zniekształceń obraz, zgodnie z normą EN174, i klasą optyczną 1.
  • Wreszcie model ma pojedynczą, cylindryczną szybą kontrastową w kolorze pomarańczowym. Szyby gogli są łatwe i szybkie w czyszczeniu. Także zastosowano w nich welurową piankę, gumowy pasek z logo firmy oraz membranę piankową. Dają one wysoki komfort noszenia.
  • Poza tym specjalna konstrukcja gogli oraz zewnętrznie umiejscowione zaczepy na pasku powodują, że gogle są kompatybilne z kaskiem, co zapewnia komfort i ochronę.

 

Gogle UVEX Downhill 2000 S FM Navy Blue Clear (4026) 2019

Marka gogli Uvex Downhill 2000 FM S jest nowością firmy Uvex. Przeznaczone są one specjalnie dla kobiet. Gogle te mają szeroki kąt widzenia, dzięki czemu można doskonale w nich widzieć co dzieje się na stoku. Ponadto kobieta ładnie w nich się prezentuje. Zaopatrzone są one w podwójne sferyczne soczewki Blue Clear, kat. S2 ze stylową powłoką Mirror, która chroni oczy. Wymiary soczewek wynoszą 180 mm x 75mm.

 Cechy powyższych gogli są następujące:

  • Model Downhill 2000 FM S Blue Clear  posiada soczewkę Mirror Blue zapewniającą 100% odporności przed szkodliwym promieniowaniem UV i IR do 1000 nm. Są one wykonane w technologii wtryskowej. Ich sferyczne polikarbonowe szyby zapewniają szerokie pole widzenia oraz mechaniczną trwałość. Natomiast powłoka lustrzana skutecznie odbija szkodliwe promieniowanie IR, a jednocześnie dodaje goglom modny wygląd.
  • Cechy tych gogli takie jak: kategoria soczewki, transmisja światła, widzialność, powłoka Uvex Supravision, ochrona przed różnymi rodzajami szkodliwego promieniowania i ich filtrowanie oraz kompatybilność z kaskami Uvex są takie same, jak dla gogli dziecięcych.
  • Przede wszystkim należy podkreślić, że zastosowana w tym wyrobie Litemirror Clear / Blue oraz Decenteredlens Technology są zaawansowanymi technologiami lustrzanych szyb. Są one zarazem funkcjonalne, jak i modne. Powłoka ta składa się z 18 warstw. Dzięki temu daje całkowitą ochronę przed szkodliwym promieniowaniem podczerwonym, ponieważ skutecznie je odbija, a zatem nie stwarza ono zagrożenia dla oka.
  • Wreszcie użyta w tym modelu Technologia Decentred Lens zapewnia widzialność rzeczywistego obrazu bez zniekształceń.

Gogle Uvex big 40 VFM White Mat Mirror Red Variomatic (1023) 2019 FOTOCHROM

Gogle te mają soczewkę Mirror Red Variomatic Clear o dużej, sferycznej, lustrzanej szybie. Pełna soczewka posiada wyjątkowo atrakcyjny wygląd. Szyba Variomatic dostosowuje poziom przyciemnienia do panujących warunków świetlnych. Wymiary soczewki mirror red variomatic / clear, kat. S1-S3 wynoszą 205 mm x 96 mm. Gogle są rodzaju unisex. Są one jedną z najnowszych propozycji Firmy Uvex. Większość cech tych gogli jest zbieżna z wyżej zaprezentowanymi goglami dla kobiet.

Inne cechy tych gogli to:

  • Soczewka Mirror Red Variomatic / Clear o kategorii: S1-S3 i transmisji światła: 8 – 80%. Jest ona odpowiednia do zarówno bardzo pochmurnych, jak i bardzo słonecznych dni. Dostosowuje się do zmieniających się warunków świetlnych. Jest fotochromatyczna i zmienia barwę w zależności od zmiany nasłonecznienia.
  • Szybka w technologii NXT® jest sferyczna o zaokrąglonym, trójwymiarowym kształcie przypominającym ludzkie oko. Jej powierzchnia stanowi wycinek kuli o takim samym promieniu w płaszczyźnie poziomej i pionowej. Zapewnia szersze pole widzenia peryferyjnego. Soczewki gogli specjalnie selekcjonuje się spośród najlepszych dostawców.
Gogle UVEX big 40 VFM White Mat Mirror Red Variomatic (1023) 2019 FOTOCHROM

Gogle UVEX big 40 VFM White Mat Mirror Red Variomatic (1023) 2019 FOTOCHROM

Przede wszystkim wszystkie zaprezentowane gogle Uvex charakteryzują się bardzo dużą ergonomicznością,  a poza tym przystosowaniem do kasków Uvex. A to dzięki temu, że zastosowano w nich szereg bardzo dobrych i innowacyjnych technologii oraz rozwiązań konstrukcyjnych. Poza tym są bardzo twarzowe.

Jeśli nadal nie wiesz, co wybrać zobacz nasze podpowiedzi, jak wybrać idealne gogle i na co zwracać uwagę.

0
0

Dobór sprzętu snowboardowego i dobór sprzętu narciarskiego  – doradzamy, dobieramy, załatwiamy i sprzedamy i wszystko w najlepszych cenach. Dowiesz się:

Dobór sprzętu snowboardowego

Kupując zestaw snowboardowy skupić się musimy na 3 podstawowych elementach: deska, wiązania, buty. Te snowboardowe elementy muszą pasować do siebie, nie tylko pod względem koloru. Trzeba je dobrać tak aby odpowiadały potrzebą nabywcy. Muszą być odpowiednio sztywne /odpowiednio  twarde ale też muszą być odpowiednich długości (deska) i rozmiarów (wiązania i buty).

Deska snowboardowa

Jaki snowboard wybrać ?
Jaką deskę snowboardową wybrać ?
Jak dobrać deskę do wzrostu?
Jak kupić deskę najtaniej?

Dobór sprzętu – wiązania snowboardowe

Jakie kupić wiązania snowboardowe?
Jakie wybrać wiązania snowboardowe?
Jak dopasować wiązania snowboardowe do deski?
Jakie są najlepsze wiązania snowboardowe?

Buty snowboardowe

Jakie buty snowboardowe kupić?
Jakie buty snowboardowe wybrać?
Które buty snowboardowe są najlepsze, najwygodniejsze?
Jak dopasować buty do wiązań snowboardowych?
Jak dopasować buty do snowboardu?
Jaki system sznurowania jest najlepszy w butach snowboardowych?
Jak wybrać rozmiar butów snowboardowych?

Dobór sprzętu snowboardowego to bardzo istotna sprawa. Wymaga doświadczenia i znajomości oferty produktowej. Dlatego zawsze kiedy masz wątpliwości – pytaj naszych sprzedawców.

Dobór sprzętu narciarskiego

Dobór nart i sprzętu narciarskiego to bardzo ważna czynność, szczególnie u początkujących. Ale nie tylko,, średnio zaawansowani, zaawansowani i eksperci też muszą się wykazać odpowiednią wiedzą dobierając sobie sprzęt. Jak dobrać sprzęt narciarski.?
Ogólnie zestaw narciarski to narty z wiązaniami, buty narciarskie i kije. Muszą one być dopasowane zarówno pod względem długości i rozmiaru, typu narciarstwa, twardości i długości.

Dobór sprzętu – narty

Jaki kupić sprzęt narciarski?
Jak dobrać narty?
Jakie narty kupić?
Jakie powinny być narty na początek?
Jak długie muszą być narty?
Jaki rodzaj nart kupić?

Buty narciarskie

Jakie buty narciarskie kupić?
Jakie buty narciarskie wybrać?
Jakie wybrać buty narciarskie?
Jak dobrać buty narciarskie?
Jak dobiera się buty narciarskie?
Jak dobiera się twardość butów?

Kijki narciarskie

Jakie kijki narciarskie wybrać?
Jakie kije narciarskie kupić?
Jak dobrać kijki / kije narciarskie do wzrostu?
Jak dobierać kijki do wzrostu?

Na te wszystkie pytania znajdziecie odpowiedź w naszych artykułach , prezentowanych powyżej.