SnowSport.pl

Narty i akcesoria, deski snowboardowe, buty narckarskie i kaski oraz zestawy na każde warunki dla narciarzy i snowboardzistów.

Jesteśmy najstarszym sklepem narciarskim online w kraju!

Tylko u nas profesjonalna pomoc w doborze sprzętu dla Ciebie i Twoich dzieci.

Liczne konkursy z nagrodami od naszych największych partnerów jak marki K2 Ski, K2 Snowboarding, Head, Salomon, Atomic, Fischer czy Volkl lub Burton oraz Dakine. przejdź do sklepu

porównanie Atomic Redster S9 2018 vs Redster Doubledeck 3.0 SL 2017 - Blog SnowSport.pl
1053
post-template-default,single,single-post,postid-1053,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.2.1,side_area_slide_with_content,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

porównanie Atomic Redster S9 2018 vs Redster Doubledeck 3.0 SL 2017

atomc redster S9 doubledeck SL

porównanie Atomic Redster S9 2018 vs Redster Doubledeck 3.0 SL 2017

Jakie zmiany zaszły w najnowszym modelu nart Atomic Redster S9 2018? Czym jest Servotec i jak wpływa na właściwości jezdne? Czy najnowsze slalomki są lżejsze od D2 SL?

Na te wszystkie pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Do kolejnego sezonu narciarskiego jeszcze daleko, ale my już teraz przedstawiamy nowości jakie nas w nim czekają. Atomic zaprezentował modele nart na sezon 2017/2018. Najwięcej nowości ujrzymy w serii Redster. Przedstawiamy porównanie nart Atomic Redster Doubledeck 3.0 SL 2017 z ich najnowszym odpowiednikiem Atomic Redster S9 2018.

Atomic Redster S9 2018

Przy konstrukcji nart Atomic Redster S9 pracował sam Marcel  Hirscher – tegoroczny (po raz kolejny) Mistrz Świata zarówno w slalomie jak i gigancie oraz zdobywca Pucharu Świata (nieprzerwanie od sezonu 2011/2012). Nowa konstrukcja spowodowała, że ten sezon był szczególnie udany dla wszystkich zawodników z teamu Atomic. Prace teamu konstruktorów Atomic oraz Marcela nad nowymi nartami trwały dość długo i wymagały wielu poprawek i zmian w założeniach konstrukcyjnych.

Atomic Redster S9 2017/2018

Jak zwykle perfekcyjny Marcel tak długo ujeżdżał nowe S9 i G9 aż nie powstały konstrukcje z których w 100% był zadowolony i które później weszły do masowej produkcji. Nie bez znaczenia było też w tym przypadku położenie samej fabryki Atomic w Altenmark gdzie praktycznie tuż za bramą zakładu produkcyjnego zaczynają się Alpy z kilkoma świetnie przygotowanymi ośrodkami narciarskimi. To tam właśnie Marcel na swoich treningach testował każde nowe rozwiązanie i wprowadzoną poprawkę konstrukcyjną.

Droga nart z fabryki na stok trwa tylko kilka minut więc efekt każdej wprowadzonej zmiany mógł być przetestowany przez Marcela jeszcze tego samego dnia, na tym samy stoku i w tych samych warunkach. To idealne warunki o których może tylko pomarzyć większość światowych konstruktorów jak i zawodników. Efekt tej żmudnej pracy to zarówno wynik jaki uzyskał Marcel w sezonie 2016/2017 oraz cały team Atomic jak i najlepsze recenzje i zachwyty jakie pojawiają się wśród testerów na temat nowych nart Atomic Redster S9 i G9.
Rozwiązania które sprawdziły się tak doskonale wśród zawodowców trafią w sezonie 2017/18 „pod strzechy” i na sklepowe półki za pośrednictwem dwóch najwyższych modeli z nart rejsowych Atomic: Redster S9 i G9 oraz najwyższego modelu z grupy X – czyli Redster X9.

Redster S9 2018 prezentacja

Najnowsze slalomówki od Atomica przeszły gruntowną przebudowę. Jak podkreślają konstruktorzy tej narty nigdy nie była tak dynamiczna i szybka jak teraz. Teraz technologie, które okazały się sukcesem są dostępne dla każdego. Specjalnie dla Państwa przedstawiamy nowości i zmiany jakie narta przeszła oraz porównujemy je z poprzedniczką.

Atomic Redster S9 Atomic Redster Doubledeck 3.0 SL

Największą zmianą i widać to od razu jest brak Doubledecka, który został zastąpiony technologią Servotec.
Nazwa pochodzi z języka niemieckiego od słowa Servolenkung oznaczającego wspomaganie kierownicy. Servotec zapewnia lepszy docisk i kontakt ze śniegiem na trasie, a dzięki temu narta łatwiej i szybciej adoptuje się do nierówności terenu. Narty są stabilniejsze przy dużych prędkościach. Servotec sprawia też, że narty lepiej dociskają krawędzie i szybciej wracają do pierwotnego kształtu, co dodatkowo dodaje energii podczas wychodzenia ze skrętu.

porównanie wagi nart atomic redster 2017 i 2018

W budowie rdzenia zastosowano technologię Ultra Power Woodcore na bazie lekkiego a zarazem twardego drewna topoli. Rdzeń pokryty jest dwoma warstwami wkładów tytanowych. Narta jest twardsza od poprzedniczki i grubsza. Na całej długości różnica ta waha się od 1 do 2 milimetrów co jest sporą zmianą Waga pojedynczej narty z wiązaniem jest o ponad pół kilograma niższa niż ubiegłorocznej slalomki Atomica, czyli na nogach mamy w sumie kilogram mniej. Ma to niewątpliwie wpływ na zmniejszenie zmęczenia podczas jazdy.

Atomic Redster S9 grubość narty

porównanie grubości na całej długości nart

W nowym modelu zrezygnowano z rockera, który w Redsterach D2 wynosił 5%. Teraz zastosowano konstrukcję active camber.

zdjęcie przedstawia profil nart race rocker dla nart raceowych marki atomic na sezon 2015

Atomic Redster D2 3.0 SL 2017

camber Atomic Redster S9

Atomic S9 2018

 

 

 

Ścianki boczne mają Sidewall na całej długości. Zrezygnowano z technologii Tapered Sidewall, czyli stożkowych krawędzi.

Atomic Redster S9 2017/2018

Atomic Redster S9 2017/2018

 

Atomic Redster D2 3.0 SL 2016/2017

 

Atomic Redster S9 doubledeck SL 2017_2018

 

W nowych slalomkach zmieniona została również struktura ślizgu, która obecnie ukształtowana jest w jodełkę.

Atomic Redster

Tak rewolucyjne zmiany w konstrukcji nie mogły nie mieć wpływu na parametry nart. Charakterystyka taka jak talia czy promień skrętu również uległy zmianom. Narty są węższe na dziobach i piętkach o ok 7 mm, natomiast pod butem o 1 mm. Promień skrętu nieco się wydłużył z 11m/165cm do 12,7m/165cm.

Różnice w designie widać gołym okiem natomiast zmieniła się powłoka zewnętrzna nart. Nowa technologia sprawia, że śnieg mniej klei się do nart.

 

Atomic Redster S9

poszycie nart na etapie produkcji

Wiązania nart nie uległy większym zmianom i zastosowano praktycznie te same wiązania Atomic X 12 TL. Jednak opcją do wyboru będzie wiązanie X 14 TL RS. Modyfikacjom uległa płyta, której wysokość jest o 9 milimetrów niższa. W związku z tym, że narta jest węższa od poprzedniczki, płyta również jest o 3 milimetry węższa.

Atomic Redster S9 + wiązanie X 12 TL 2018 AASS01310 X 12 TL

Atomic Redster S9 + wiązanie X 14 TL RS 2018 AASS01480 X 14 TL RS

Ciekawe jak te wypadną narty Atomic S9  w World Ski Test, ale wszystko wskazuje na to, że obok nart Atomic Redster X9 może to być rewelacja tych testów. Póki co narty te zbierają same najlepsze opinie i oceny i każdy test Atomic Redster S9 kończy się masą komplementów na ich temat.

Poniżej opinie na temat nart Atomic Redster S9 zebranych podczas test ów:

 

Adam, 28 lat Warszawa
„Na tych nartach czułem się jak w bolidzie F1 – piekielnie szybkie ale jednocześnie stabilne i świetnie trzymające się trasy. Wciskają w fotel ale dają straszną frajdę”

Krzysiek, 38 lat Bielsko Biała
” …jak wziąłem je do reki wydawało mi się, że to ściema bo były tak lekkie i na tle slalomek innych marek jakie testowałem wydawały się dość delikatne. Na trasie – pełne zaskoczenie: dynamiczne, dają świetne wybicie przy wyjściu z łuku i idealne trzymanie. Nie wiem czy to zasługa Servotec czy też zmienionej geometrii tych nart ale jeździło mi się na nich świetnie”

Wojtek, 34 lat Kraków
„Nowe Redster S9 to rasowe slalomki.  Same szukają skrętu a postawione nawet lekko na krawędź od razu inicjują skręt. Nawet przy bardzo ciasnych łukach na dużej prędkości mają rewelacyjne trzymanie.”